نهضت بیداری

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

تفکر در آیات

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۱۲ ب.ظ

  


وَ الَّذینَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَیْثُ لا یَعْلَمُونَ (182)

و آنانکه آیات مارا تکذیب کردند به زودی آنها را بعذاب و هلاکت می افکنبم از جائیکه فهم آن نکنند(182) (گناه کردن تکذیب عملی آیات ، روایات و عترت است)

  وَ أُمْلی لَهُمْ إِنَّ کَیْدی مَتینٌ (183)

روزی چند به آنها مهلت دهیم (تا در این مهلت حقیقت خود و پلیدی خویش را آشکار کنند)  که همانا مکر و عقاب ما بس شدید به آنها فرا رسد(183)

(از این فرصت که خدا در اختیار ما قرار داده باید برای جبران خطا استفاده کرد نه برای غرق شدن در گناه)

منبع :سایت رجانیوز

در آن روزهای شوم سالِ 61 هجری، که فرزندانِ «حسین بن علی(صلوات الله علیه)» با دستانِ غل و زنجیر شده، بر «یزید» وارد شدند، چه کسی تصور می کرد، شیعیان آن امام، 1300 سال بعد، مسلحانه وارد این مسجد شوند و در آن نماز جماعت به پا دارند؟
  «مسجد اموی» یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مساجد در شهر دمشق است. گفته می شود مکان این مسجد در چهار هزار سال پیش نیایشگاه آتش‌پرستان بوده اما تبدیل آن به مسجد، در سال 715 میلادی انجام گرفته است. این مسجد، همان مکانی است که زمانی، کاروان اسرای «اهل بیت (صلوات الله علیهم)» پس از فاجعه کربلا در سال 61 هجری، به آن وارد شدند.

تصویری که مشاهده می‌کنید، در تیر ماه 1361 هجری شمسی به ثبت رسیده است. «قوای محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله)» به فرماندهی «حاج احمد متوسلیان» پس از ورود به سوریه، در مسجد اموی، به نماز ایستادند و این تصویر ماندگار، یادگاری از همان نماز تاریخی است.

در آن روزهای شوم سالِ 61 هجری، که «یزید بن معاویه» در «مسجد اموی» بر اریکه خود تکیه زد و کاروانِ ستم‌کشیده یادگاران «حسین بن علی(صلوات الله علیهما)» با دستانِ غل و زنجیرشده، بر او وارد شدند، چه کسی تصور می‌کرد، شیعیان آن امام، هزار و 400 سال بعد، مسلحانه وارد این مسجد شوند و در آن نماز جماعت به پا کنند؟

و اینجاست که صدق کلام الهی بر اهل ایمان، بیش از پیش آشکار می شود:

أن الأرض یرثها عبادی الصالحون

برگرفته از سایت مشرق نیوز