نهضت بیداری

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

مقاله 2:کربلا،مقدمه2

سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۳۸ ب.ظ




1-بشری که یاد از گذشته را به صورت حضوری از دست بدهد، امروز هم نمی تواند زندگی خوبی داشته باشد چرا که تاریخ حضوری همان طور که گفته شد تذکر است بشر را در خوب وبد گذشته قرار می دهد به طوری که خود رادر کنار آنها می بیند واین منجر به پند پذیری می شود.حالا بشری که چنین دیدی به تاریخ نداشته باشد محروم از زمان باقی است و گرفتار زمان فانی و روزمرگی ها.

2-هر حادثه تاریخی مفسری می خواهد، حادثه کربلا هم مفسر می خواهد که بهترین تفسیر مربوط به امام سجاد(علیه السلام)،امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) است کسانی که نگاه قلب آنان سراسر جمال و جلال حق است،امام باقر(علیه السلام) با زیارت عاشورا کربلا را از نگاه حصولی نجات دادند و آن را با نگاه حضوری ترسیم کرده اند،با این وجود کربلا تنها راه نجات بشر امروز است،کربلا به ما می فهماند که چگونه منتظر باشیم ، به ما می فهماند که چگونه باید با مرگ روبرو شد

 

مراقبات ماه محرم،دهه اول محرم

يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۰۲:۱۲ ب.ظ



بسم الله الرحمن الرحیم

مراقبات ماه محرم، دهه اول ماه

مصائب امام حسین(علیه السلام)

سزاوار است دوستان و محبان آل محمد –صلی الله و علیه و آله- در دهه اول محرم سیما و دل خود را تغییر داده و آثار اندوه ودرد را در خود آشکار کند. باید در این دهه خوردن ،آشامیدن و حتی خوابیدن را کم کند تا بتواند خود را با شرایط کربلا وفق دهد و خود را حاضر در کربلا ببیند و اگر نتوانست در تاسوعا و عاشورا این کار را انجام دهد و حرف زدن را کم کند مگر در صورت لزوم و دیدار با برادران دینی را هم ترک گفته و آن روز را روز گریه  و اندوه خود قرار دهد، مجالس عزا بپا کند و اگر نتوانست با خلوص نیت به مجالس دیگر کمک کن.

این مصائب عظیم درباره هیچ پیامبر و جانشین ایشان اتفاق نیفتاده است بخصوص تشنگی آن حضرت(علیه السلام)، امام به خاطر خشنودی خدا کشته شد آری او با محبوبش پیمان بسته بود و انواع مصائب را تحمل کردند و خم به ابرو نیا وردند .در روایت هست که هرچه  شرایط برای امام سخت تر می شد امام شاد تر می شدند این بخاطر ارتباط امام با خداست پس لازم است ما هم خود را حاضر در کنار امام و یارانش ببینیم تا بتوانیم راه زندگی را پیدا کنیم و در خرابات دنیا گم نشویم.

مقاله2:وسوسه،ادامه

چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۵۴ ب.ظ



بسم الله الرحمن الرحیم

مقاله 2:وسوسه،ادامه

وسوسه در طهارت بدن

چه شده که ((اصاله الحلیه)) در این مورد محکم است و ((اصاله الطهاره)) در جای خود حکم ندارد؟!با این که در روایات آمده که از شبهات اجتناب کنید و همینطور احادیث شریفه مثل حدیث(تثلیث) که دلالت بر آن دارد، ولی در باب طهارت عکس آن را دارد . یکی از ائمه معصومین(سلام الله علیه و علیهم)وقتی برای قضای حاجت می رفتند؛ با دست مبارک شان به رانهای خود آب می پاشیدند که اگر ترشحی شد معلوم نباشد.. حال آنآن شخص وسواسی که به این امام همام اقتدا کرده و احکام دین خود را از او اخذ می کند آیا در هنگام تصرف درمال  از هیچ چیز پرهیز نمی کند!( یعنی حرام و حلال رارعایت می کند) غذا را می خورد بدون اینکه وسواسی به خرج دهد ولی  پس از غذا خوردن می گوید همه چیز نجس است !  واگر دلیل بخواهی می گوید می خواهم با طهارت واقعی نماز بخوانم  خوب اگر اهل طهارت واقعی هستی  چرا اهل روایت نیستی؟ در روایت آمده است که  یک بار با آب کر- در غیر بول یا بعضی نجاساتدیگر- و در آب جاری هم یک بار شستن کافی است پس چند بار شستن  دیگر چرا؟ این فریب شیطان است و چون امر بی ارزشی است از آن برای ریا کاری استفاده می کنند.

مقاله 1:کربلا،مقدمه1

دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۳۷ ب.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم


اما برای مقدمه طی نکاتی به چگونگی نگرش به تاریخ می پردازیم تا انشا الله با دیدی باز تر به مبحث کربلا بپردازیم.

1-تاریخ از ریشه((اَرَخَ)) و ((وَرَخَ))به معنای تعیین وقت است که به دو قسمت: حضوری و حصولی تقسیم می شود.

یاد از گذشته اگر با واسطه باشد یعنی خود شخص واقعهای را از کسی نقل کند (حصولی) واگر در واقعه حضور داشته باشد و آن را با چشم دیده باشد (حضوری) است.

آمریکا!!

يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۰۳:۱۱ ب.ظ


گفتار شهید

سه شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۱۷ ب.ظ



پروتکل چهارم صهیون

چهارشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۵۶ ب.ظ


 





مراحل مختلف یک حکومت جمهوری از دید یهود:

آزادی خواهی توسط عوامل یهود،


رقابت اقتصادی بین‌المللی، نقش سفته بازی‌ها، زر پرستی که نتیجه‌ی آن را در پروتکل پنجم می‌بینیم


 

شناخت نفس اماره

چهارشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۴۴ ب.ظ



بسم الله الرحمن الرحیم

توخود حجاب خودی            حافظ از منیت برخیز

برای سلوک الی الله لازم است نفس اماره خود را بشناسیم ، نفس اماره اصلی ترین حجاب بین خدا و انسان است لذا با شناخت نفس اماره و ابعاد آن  می توان خود را برای سیر به سوی خدا آماده کرد.

و اما نکاتی پیرامون نفس اماره:

1-نفس اماره در دنیا همان جهنم است در برزخ وقیامت، نفس سیر نمی شود هر چه لذت ببرد برایش کافی نیست باز هم می خواهد البته  قرآن هم آیاتی است که خطاب می کند من هنوز جا دارم آیا کس دیگری هست، این همان ظهور نفس در برزخ است که ارضا نمی شود.

2-نفس اماره از راه هفت عضو تغذیه می کند (گوش،چشم،دست ها،شکم،پاها،عورت،زبان) ومادر انها قوه خیال است (دقت شود)

3-این لذات(خواب،غذا خوردن،ارضا شهوت،غیبت و...)همه مربوط به نفس اماره است باید دقت شود برای رضای نفس کار انجام ندهیم.

4-نفس ابعاد مختلف دارد (نفس اماره و نفس لوامه) که با عمل به شریعت می توان نفس اماره را میراند وبه توحید که همان قلب سلیم است رسید(قلب سلیم یعنی ملاقات کردن خدا در حالی که هیچ چیز غیر خدا در قلب خود نداشته باشی، با زهد وتقوا می شود به قلب سلیم رسید با زهد حال نفس تغییر می کند و نفس اماره رو به موت می رود).

5-سالک الی الله کسی است که با شناخت ابعاد نفس و تقوا به موقع به جهاد با نفس می رود و در این مسیر پر پیچ وخم حتی از مباحات هم رو می گرداند چه رسد به ترک محرمات ومکروهات وانجام واجبات،زیرا برای وصال به معشوق باید از همه گذشت هر اندازه توجه به غیر سالک را از حق دور می کند اما عذاب ندارد.

6-باید به نفس اماره بدبین باشیم.اصل مخالفت با نفس اماره است اگر نفس اماره  تو را به کار خوب هم دعوت کرد تو باید در آن کار شک کنی و مخالفت با نفس را در پیش گیری.

7-نفس اماره نباید در آسایش باشد باید با توکل به خدا مدام با او جنگید تا به زانو در بیایید