نهضت بیداری

درمان غفلت(5)

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۵۰ ب.ظ


جاهل

1- مقصر 2- قاصر

1-مقصر:کسی که اسباب هدایت در اطرافش به وفور هست از کتاب های متنوع تا علما و...ولی استفاده نمی کند چنین کسی مقصر است و اگر در چنین وضعی بمیرد عذاب می شود.

2-قاصر:کسی که اسباب هدایت او به وفور و راحتی یافت نمی شود این شخص را خدا می بخشد.

حضرت ابراهیم:اگر مریض شوم چه کسی مرا شفا می دهد، کسی که شفا یابد به طور کامل شفا می یابد و قرآن شفا مطلق است، پزشک وسیله است و دوا نزد خداست. هرچه صداقت ما بیشتر باشد اثر شفا در ما بیشتر می شود چه در در دهای جسمی وچه روحی باید با خدا صادق بود.خدا کسی است که جان می دهد و می میراند، گناهان را حتی اگر به اندازه کف دریا ها باشد می بخشد، اگر از روی عدالت برخورد کند همه انبیا در مقابل او عاجز اند. خدایا به من علم و دانش بده، فهم و معرفت ببخش فهم در کتابی است که رابطه ما را با خدا اصلاح کند ما را وصل به خدا کند، بزرگترین نعمت رفیق سالم است هر کس پیرو دین رفیق خود است، مواظب باش با چه کسی رفاقت می کنی، خدایا ما را در دنیا با صالحان آشنا کن و در آخرت با صالحان محشور کن.

قرآن مر هم در دها و زخم ها: 

(سوره یونس آیه 57 ) می فرماید: یا أَیُّهَا النّاسُ قَدْ جائَتْکُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ شِفاءٌ لِما فِی الصُّدُورِ وَ هُدىً وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنینَ ای مردم شما نیاز به نصیحت دارید کتابی که جامع نصایح است از خدا برای شما آمده و قرآن شفای سینه های شما است وقرآن هدایت و رحمت است برای مومنین.طبق آیه شریف هردردی که در سینه است شفای آن در قرآن است، درد گناه، مرض های جسمی و...و نیز( آیه 82 سوره اسراء یا بنی اسرائیل): ما قرآن را نازل کردیم و در ان چیزهایی نازل کردیم که هم رحمت وهم شفا برای مومنین است. برای شفا باید صادق باشی وگرنه قرآن باعث شقاوت تو می شود، باید سرمنشا درد های دل که غفلت است با قرآن درمان کنی وقتی از شیطان غفلت کردی، از نفس اماره غافل شدی و غرق در شهوت شدی عقل تو زایل می شود، شهوت انواع دارد شهوت جنسی،شهوت مقام، شهوت علم، خودنمایی، شهوت زمین و ملک و...، شهوت در غیبت.شهوت یعنی اشاء داشتن و فی ها ما تشتهد انفس: در بهشت هر چه انسان اشتها داشته باشد هست.  

  • صادق خلیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی